Pytanie od Pani Ewy: Od poniedziałku 23 marca mam brak sygnału TV cyfrowej. Ponowne ustawienia kanałów nie przyniosło zakładanych rezultatów. Słaby sygnał, puzzle i przerywany głos. Telewizor nowej generacji.
Odpowiedź Cyfrowego Doradcy:
Jeżeli problem z odbiorem naziemnej telewizji cyfrowej samoczynnie się nie rozwiązał (np. poprzez zakończenie tymczasowej konserwacji najbliższego nadajnika), to podejrzewamy, że winę za ten stan rzeczy ponosi kabel, który prowadzi od anteny do telewizora. Być może w miejscu, w którym jest on zamontowany do anteny, nastąpiło poluzowanie mocowania, być może warunki atmosferyczne spowodowały, że zakończenie kabla pokryło się śniedzią. Może też wtyczka przy telewizorze się poluzowała i brakuje masy. Prosimy sprawdzić okablowanie anteny, w razie potrzeby „zarobić” końcówki kabla na nowo, zamontować lepszej jakości wtyczkę. Podejrzewamy, że to właśnie okablowanie jest przyczyną słabego sygnału, ponieważ jednocześnie wątpimy, by antena sama w sobie zmieniła kierunek i sama przesunęła się w przeciwną stronę, aniżeli w kierunku nadajnika. Jeżeli kabel jest stary (kilkunastoletni), warto wymienić go na nowy.